Populära inlägg

måndag 9 oktober 2023

Egentid= läsa bok

Idag hade jag flera timmars egentid. Så skönt! En väninna tog hand om min son så jag kunde få göra det jag behöver göra för att ladda batterierna: läsa bok. Jag passade även på att gå och fika, men jag fick ihop nästan fyra timmar till att läsa. Detta gjorde att jag (förutom att ladda mina batterier) verkligen kom in i handlingen, fick flyt i läsningen och fick upp farten på min läsning - något som jag saknat på väldigt länge. I och med att jag fick all denna tid kunde jag läsa ut en bok som jag har småläst korta stunder och bara då och då sedan i juni... Det säger ganska mycket om min energinivå och hur mycket egentid jag har haft.

Boken som jag har läst är "You" av Caroline Kepnes, vilken är mer känd som Netflix-serie. Det skiljer sig en hel del mellan boken och serien - som det brukar göra. Jag är glad att jag äntligen har läst ut boken, och jag har inte bestämt mig om jag ska ta tag i fortsättningen direkt eller om jag ska ta någon annan bok emellan. Boken var ju inte speciellt bra, där spänningen kan ha uteblivit på grund av att jag har sett serien innan och visste vad som skulle hända. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar