Populära inlägg

torsdag 21 december 2023

Varför jag är trött när jag vaknar

Det är inte konstigt att man är trött när man vaknar! Har man varit med om världskrig och sedan universums pånyttfödelse under en natt är det inte konstigt att man inte orkar hoppa upp direkt när sonen drar i en och uppmanar mamma att "gå upp, gå upp!".

Lite diffust hur allt började men plötsligt har det utbrutit ett världskrig, som är närmare där jag bor än vad jag kan tänka mig skulle vara av intresse i en verklig konflikt. Nåväl, folk börjar flytta på sig i en stor migrationsström, men det går inte speciellt länge att fly innan vägarna stoppas av någon aktör i konflikten. Från att jag har kämpat med att ta mig över höga berg och svår terräng måste jag plötsligt ta mig tillbaka för att strida för Sverige. Och strida det gör jag! Stridsscenerna som spelas upp kan jag inte skylla på datorspel eftersom jag inte spelar, utan jag måste se på mer actionfilmer än vad jag är medveten om. 

Efter en tids hårt stridande framkommer det att även varelser från rymden är med i konflikten. Strider fortsätter och där även rymden blir ett slagfält. Efter en tid har striderna påverkat så mycket olika energier i universum så allt drar ihop sig till ett nytt Big Bang - en omstart för att börja om (som universum resonerar "bättre kan jag"). Mycket intressant att jag får se omstarten från sidan utan att själv ingå i omstarten. Jag ser hur alla stjärnor och allt ljus blir till långa streck av hastigheten som allt dras ihop och hur när allt sedan samlats bara är ett enda stort mörker för att sedan exploderar ut igen i ett stort ljussken.

Intressant dröm, men jag hoppas att mina drömmar i natt kretsar kring att ligga på en solig strand och bara ta det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar