Populära inlägg

måndag 27 mars 2023

Staden snöar in

Det har snöat hela dagen. Ibland med lätta flingor, ibland med lite tyngre flingor, och ibland i stark sidovind. Skam den som ger sig! Har man uppdrag som kräver att man tar på sig vinterstassen och grova kängor och ger sig ut i ovädret så har man. Och vad är viktigare än en träff med sina vänner...? In till stan var inga problem, om än att bussen var försenad och blev mer försenad under resan tack vare (!) att chauffören körde försiktigt.

När vi sedan skulle hem såg vi att alla innerstadsbussar var inställda pga. snöovädret. Suck. Möjligheter att ta sig hem? Det var bara till att börja promenera och det tog ett tag att plumsa fram i snön (och tydligen parera isfläckar som låg under!). Tur för mig med bra klädsel för en promenad och jag blev varm i kroppen av att gå raskt. Värre var med ansiktet, som tog ett tag att tina upp när jag kom hem.

Medan jag stod och knådade kinderna varma tittade jag ut på min balkong. Vad tror ni jag hade fullt upp på min balkong, ända upp till räcket? Just det, snö. I denna sena timme blir det ingen skottning, utan jag hoppas på tö under morgondagen som gör att lite av det försvinner tills jag kommer hem från jobbet. Då återstår dock problemet: vad ska jag skotta bort snön med när jag inte har någon skyffel eller spade..?

2 kommentarer:

  1. Vintern kom till slut. Men varför kan det inte vara sådant här väder när vi känner för skidåkning! Nu ska vi ju likt tjuren Ferdinand gå med näsan i marken och leta tussilago för att lukta på blommorna!
    Men du fick en härlig promenad, och du hade väl stegräknaren med!

    SvaraRadera
  2. Stegräknaren låg kvar hemma i byrålådan... Den här promenaden hade jag inte riktigt räknat med. Bra med motion, men när jag är kall och trött vill jag bara hem.

    SvaraRadera