Populära inlägg

torsdag 16 mars 2023

En väldig massa papper

Jag gillar att ha ordning och reda. När det kommer till ekonomi, garantier m.m. och speciellt om jag har fått utdrag på papper. Nu är jag på gång att rensa bland alla dessa papper i alla pärmar som  jag har fyllt. Det blir en hel del papper att gå igenom... Jag sorterar allt i högarna Spara (måste vara relevanta papper, och vara från 2018 eller senare), Kasta i pappersåtervinning, Kasta i brännbart (bl.a. kuvert) och Tugga sönder (papper med personuppgifter). Under min sortering hittar jag lönespecifikationer som går tillbaka till 2007 - kanske dags att slänga dem. Jag hittar också en väldig massa besked från banker och pensionssparande. Varför har jag sparat en massa kvitton?! Alltså, när jag sorterar alla dessa papper för att krympa mängden är jag väldigt glad att mycket går att få digitalt idag. Förhoppningsvis behöver jag inte göra en lika stor papperssortering framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar