Populära inlägg

söndag 12 mars 2023

Jag har DO-anmält Försvarsmakten II

I mitten av februari svarade jag på Försvarsmaktens svar till Diskrimineringsombudsmannen. Det fanns faktafel i Försvarsmaktens svar, och som vanligt trollar de med siffrorna för att det ska verka bättre än vad det är när det kommer till jämställdhetsarbetet (och jämlikhetsarbetet) inom myndigheten. Försvarsmakten är bra på att skriva policy och andra fina dokument, men mindre bra på att praktisera budskapet av dem i verkligheten.

När det hade gått någon vecka in i mars kände jag att jag var var tvungen att få veta om Diskrimineringsombudsmannen har gått vidare med mitt ärende. Det har de, så jag kan ta några lättare andetag med vetskap om att även om Försvarsmakten inte lyssnar på mig så finns det andra som gör det. 

Kampen fortsätter...


2 kommentarer:

  1. Hurra vad bra!
    Man ska stå på sig, för annars gör någon annan det (citat från Karlavagnen på 90-talet)
    /M

    SvaraRadera
  2. Så sant! Bra citat, det tar jag med mig och sprider. :)

    SvaraRadera