Populära inlägg

lördag 21 mars 2015

Vissa dagar...

... blir inte som man tänkt sig. Under vissa dagar händer det dessutom ganska mycket. Förmiddagen var lugn, men sedan vid lunchtid blev det en snabb omställning från tanke på mickrad lunch till att kasta sig iväg och luncha med kollegor och hög statstjänsteman. Mycket intressant att sitta med och lyssna medan jag åt min pasta.

Under dagens träningspass på eftermiddagen pratade jag med en kollega istället för att ha musik i öronen. Mycket trevligt att gå uppför ett berg, njuta av utsikten och prata om allt möjligt med den som går bredvid. Blev bra bilder då solen gick ned, och det var skönt att avsluta passet med en läsk. Mådde som en prinsessa efteråt, till skillnad mot de träningspass då jag tar ut mig så mycket att det känns som om jag ska dö. (Jo, detta var faktiskt ett träningspass idag för jag blev svettig!)
På vägen hem stannade jag till vid ett sportevenemang. Jag hade först bara tänkt att kolla in arenan, men blev fast och såg hela resterande tiden av matchen. Och vilken stämning det var! Fantastisk hejarklack som höll igång hela tiden med musik, sång och dans. Det måste vara därför som hemmalaget kunde komma ikapp mot slutet, så matchen slutade oavgjort och hemmalaget fick gå vidare i serien. 

Väl hemma trodde jag att nu skulle det bli en lugn hemmakväll. Pizza och läsk på bordet och film laddad i datorn. Hann se tjugo minuter av filmen innan dem planerna ändrades. Fick kasta mig in i duschen, svida om till ute-stassen - allt inom kvarten. Sedan bar det iväg till en mycket trevlig person, som har varit med om otroligt mycket och är omtalad i vissa kretsar, som hade ställt till med fest. Där bjöds det på mat, musik och mingel med alla möjliga människor. Det fanns även mycket att välja på att äta för en vegetarian, vilket inte är ofta! Det enda som jag kan klaga på var att musiken var lite för hög. Musikern tog i, något som han inte behövt med tanke på att han även hade en högtalare till hjälp. 

Jisses, vilken dag... Jag är helt slut, men glad över hur dagen utvecklade sig. Den blev inte så som jag hade planerat den, utan den blev bättre. Vissa dagar blir helt enkelt inte som man tänkt sig.

2 kommentarer:

  1. Låter som en mycket spännande och omväxlande dag. Inte dumt med lite omväxlande mat heller, kan jag tro. Även här var det sportevenemang- Leksand mot Malmö i ishockey. LIF vann och har nu 2´-1 i matcher bäst av sju.

    SvaraRadera
  2. Omväxling förnöjer, som man säger!
    Hoppas att det gick bra i ishockeyn!
    /Ida

    SvaraRadera