Populära inlägg

onsdag 18 mars 2015

Du ville (Ida Netzel 2000)

Hittade en av mina dikter som på vissa ställen liknar lite Edith Södergrans dikt som jag publicerade igår. Kan jag ha blivit inspirerad av henne...?


Du ville skratta med mig
Men jag var besviken
Du ville locka på mig
Men jag kom aldrig
Du ville plocka mig
Men jag var inte mogen

Du ville krama mig
Men jag sa nej
Du ville kyssa mig
Men jag sa nej
Du ville ta min oskuld
Men jag sa nej

Nu får du krama mig
Men du säger nej
Nu får du kyssa mig
Men du säger nej
Nu får du ta mig oskuld
Men du säger nej

Varför kunde du inte låta mig mogna?
Varför kunde du inte vänta?
Varför säger du att det är försent?

Om du bara hade låtit mig smyga…
Om du bara hade låtit mig mogna…
Om du bara hade låtit mig ta tid
så skulle vi vara tillsammans för alltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar