Populära inlägg

torsdag 12 mars 2015

Jag Ligger i Solen (Ida Netzel 2015)

En dagsfärsk som jag vill dela med mig av...

Jag ligger i solen
Och viftar på tårna
Viker ner solstolen
Så solen når alla vrårna
                      i huden

Ser poolen glittra
Lite i bakgrunden
Hör fåglarna fnittra
Då känner man sig obunden
                      och fri

En ödla tittar fram
Den ser på mig
I rörelse som är långsam
Tar den sig vidare på sin stig
                      in till buskarna

Jag ligger i solen
Och viftar bort en fluga
Ska ta ett dopp i poolen
Färgen jag har nu får duga
                      för tillfället

2 kommentarer:

  1. Suveränt bra! Kan se hur du njuter vid poolen!

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar! :)
    Alltid kul att kunna beskriva så bra att läsaren ser det framför sig; men det är ju ännu bättre om du kan se dig själv ligga där och njuta vid poolen. Och snart är det inte lång tid kvar tills sommaren är här med sol och bad, det är bara ... tre månader kvar?! Nä, nu drar jag täcker över huvudet och gå i ide igen...
    /Ida

    SvaraRadera