Populära inlägg

söndag 3 januari 2016

I början på det nya året vill jag dela några tankar med Er...

I nyårstider brukar jag hoppas väldigt mycket på det nya året, och i och med det blir det mycket reflektioner kring det år som varit. Och åren innan. Vad har varit bra, mindre bra, vad ska ändras, vad funkar, och hur vill jag att min liv ska utvecklas. Mycket snurrar runt i huvudet, så det är viktigt att lärdomarna uppmärksammas. Dem måste vi minnas och ta tillvara på! Kanske kan något som du lärt dig under föregående år leda till en drömutveckling inom något område i ditt liv?

Mycket av mina tankar cirkulerade dessa dagar kring min arbetssituation. Var jag är nu och vart vill jag ta vägen. Vad har jag lärt mig i jobbet som jag kan använda mig av under kommande året för att röra mig framåt på min arbetsstig? Tankar på min tid i Afghanistan dök upp i mitt huvud, och jag vill dela ett inlägg från Afghanistanbloggen med Er. Vissa saker ger perspektiv. Andra händelser kan vara riktigt jobbiga. Oavsett vad man är med om och vad man upplever, så efter att man har rest sig upp igen kan man använda sin nyförvärvade kunskaper. Låt ingen händelse ske i onödan! Lär dig av dina fall, så du inte faller lika hårt nästa gång utan hinner ta emot dig med händerna. Se att när du gråter av sorg och smärta har du alltid människor omkring dig som stöttar, men det kanske inte alltid är dem du tror.

Med detta vill jag önska Dig en god fortsättning på detta år och jag hoppas att Du får ett utvecklande, roligt och gemensamhetsskapande 2016!

Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar