Populära inlägg

lördag 9 januari 2016

Återgå till vardagskost - eller, Att sluta äta så himla mycket choklad och fikabröd

Nej, nu attans får det vara nog! Jag måste återgå till någon slags vardag vad gäller kosten. I nästan tre veckor har jag ätit skräpmat, fikat, ätit fet mat, fikat, ätit godis, fikat... Ok, jag tog tag i min lilla kulmage (magen hängde över byxkanten, gulp, första gången för mig) tidigt på året genom att köra military training-pass, men det är inte bara träning som behövs. Helt klart måste jag lägga om kosten - inget drastiskt, bara återgå till det normala. Halvera antalet fikan under en dag, och äta mer pasta och mindre pizza. Och mindre choklad. Har ätit två aladdin-askar helt själv, och sedan tillkommer all extra choklad som jag har ätit när jag har hälsat på hos vänner och familj. Tur att min badrumsvåg är ur funktion... Jag har gjort en överenskommelse med mig själv att jag får fortsätta med samma mängd kaffe om jag drar ner på fikabröd och minskar något på chokladmängden. Andra dagen och det funkar fortfarande. ;)

Delar med mig av ett kostinlägg som i alla fall fick mig att tänka till idag.

Ida

1 kommentar:

  1. På en mätt mage vilar ett glatt sinne - och har det som mättar varit gott så blir sinnet ännu gladare!

    SvaraRadera