Populära inlägg

måndag 16 november 2015

Four Seasons i höstrusket

 
 

Under denna höst med all stress, kyla och rusk, har jag lyckats se föreställningen Jersey Boys hela två gånger. I huvudrollerna ser man Bruno Mitsogiannis, Peter Johansson, David Lindgren och Robert Rydberg, och inte att förglömma lille snyggingen Nicklas Berglund (stark insats med guldkalsonger...). De bjuder tillsammans med övriga medverkande på en show som i alla fall fick mig att gå ifrån Chinateatern med ett leende på läpparna. Storyn bygger på Four Seasons uppgång och fall, samt hur Bob Gaudio och Frankie Valli fick ekonomiskt städa upp efter Tommy DeVito. Och därför är det självklart mycket musik och sång. Min favorit Sherry kunde gärna få vara lite längre, men i övrigt kör de på en bra mix av Four Seasons hits. Att Bruno orkar sjunga så höga toner flera föreställningar i veckan gör mig grymt imponerad!
Den tredje gången jag ska gå och se Jersey Boys är i december och är även då med samma väninna som de tidigare två gångerna. Då kommer nog bli mycket sing-a-long från oss... 


1 kommentar:

  1. The Four Seasons var inte så tokiga att sjunga de heller. Kommer ihåg att radion gick på högsta volym när de var med på Tio i topp!

    SvaraRadera