Populära inlägg

söndag 13 december 2015

Säsongsavslutning för Jersey Boys

Igår kväll var jag och min vän Linda (tack för den fina bilden!) på sista föreställningen av Jersey Boys - för denna säsong. Både Four Seasons och vi återkommer i vår... :)

När vi hade bokat biljetter till att se denna show tre gånger - en gång i månaden under hösten - kändes det som att det kanske skulle vara att ta i lite för mycket. Men för varje tillfälle som vi har gått och sett Jersey Boys har jag imponerats mer och mer. Jag misstänker att aktörerna på scen kommer in mer i sina roller, känner sig säkrare på dem så att de kan spela ut dem mer. Ser fram emot och att följa aktörerna karaktärsutvecklas i sina roller i vår. Sångmässigt kan de inte utvecklas - de är redan perfekta!

Vill även dela med Er den lilla vers som jag skrev för att komplettera min väns gåva till Bruno. Är det snabba ryck att komma på något så är det, och man får ta vad man har. Denna text komponerades på en servett medan vi åt efterrätt precis innan föreställningen:

Vi tar nu adjö än en gång
vid sista föreställningen för denna säsong
Med en ledsam suck
ger vi nu en Brynäs-puck
som tack för alla vackra sånger
Du är vår Frankie - alla gånger!

Nu återstår bara en fråga: Kommer denna ensemble att släppa en platta med sin tolkning av Four Seasons låtar? Och kommer i så fall remixen av What A Night (feat. the real Four Seasons...?) vara med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar