Populära inlägg

tisdag 26 maj 2015

Ibland kan vägen framåt kännas tung...

... och då gäller det att ta ett steg i taget. Om man just då känner sig liten så går det inte så fort, och allting runt omkring känns stort. Men som bilden visar lyser ändå några av solen strålar igenom lövverket, ner på Dig och ger ljus över Din strävan!

Man behöver vidga sina vyer, men så dyker det upp en tunnel, port eller ett fönster - beroende på hur man väljer att se det!

Ofta känner jag att något saknas i livet, men då måste jag se noggrannare vad jag faktiskt har framför mig. Alla grenar saknar inte löv och alla stenar på marken ser inte likadana ut...

... och ser man sakers olikheter och att det är en tillgång istället för något som ska brytas ner och likformas, kan man också se en positiv öppning i livet. Mer får en mening och kan komplettera varandra. Livet blir ljusare och bjuder på  äventyr, upptäckter, glädje, variationer. Låt livet visa dig vad Livet är. Och oavsett vad andra säger om eller till Dig: låt Dig själv leva!

2 kommentarer:

  1. Vackra bilder och fina och tänkvärda tankar till dem!

    SvaraRadera
  2. Tack! Med dessa bilder och ord hoppas jag kunna lyfta personer som kan ha en tung period och behöver peppas.

    /Ida

    SvaraRadera