Populära inlägg

söndag 12 april 2015

Nu är jag frisk - eller ska jag ligga kvar imorgon också för det är ju ändå bara måndag...

Att återuppstå eller inte återuppstå till jobbet imorgon det ät frågan... Började känna mig bättre igår, och gör då samma misstag som alltid med att sätta igång med de vanliga sysslorna. Det blev ett par vändor tillbaka till sängläge i hopp om snabb återhämtning. Har gått sisådär.

Dem jag har pratat med säger att min huvudvärk kan bero på vattenbrist eller förkylning. Någon föreslog även malaria, men den det slog jag snabbt från mig. Det örat vill jag absolut inte lyssna med.

Nu ska vi leka lite doktor och se om du kan gissa vad jag har drabbats av!
Min huvudvärk har en känsla av ett tryck inifrån och ut. Och huvudet ömmar när man vill vila det mot kudden. Nu efter ett par dygn med denna åkomma känner jag mig något stel i övre delen av nacken också, samt lite tjock i halsen. Förkylningen med snor i näsan som jag hade samtidigt som huvudvärken i början är nu försvunnen (tack o lov för att något blir bättre). Jag har inte haft någon feber. Har bara haft förlorad aptit en dag. Alvedon hjälper inte. Har du något förslag på diagnos?

Fortsättning följer...

2 kommentarer:

  1. För lite vätska och mat! har även kollat med mina kollegor som tror på det. Har bunkrat påskmust för att avhjälpa vätskebristen när du kommer hem!

    SvaraRadera
  2. Påskmust blir superbra! Men jag tror inte att det var vätskebrist för det brukar kännas mer pulserande än denna gång. Nåja, nu är jag bra igen, så ingen idé att bekymra sig över vad det var.
    /Ida

    SvaraRadera