Populära inlägg

fredag 30 januari 2015

Jag Måste Sluta Tänka På Dig (Ida Netzel 2015)

Jag måste sluta tänka på dig
Jag får inte titta på dig
Jag försöker att inte snegla åt ditt håll
Det går ett tag
Sen kommer jag på mig själv
Med att återigen låta ögonen vandra
Över dig
Över din kropp
Jag följer din hands rörelser
Hur din mun rör sig
Och hur din blick sveper över åhörarna
Jag tittar ner
Hjärtat slår
Jag rodnar
Jag sitter och tronar på min stol
Så utåt ser det ut som jag känner mig stor
Men det gör jag inte
Min insida är kaos
Du ser mig inte
Inte på det där speciella sättet
Som jag vill att du ska se mig på
Fast det kanske är bra
Att du inte ser mig
För jag borde inte känna så som jag gör för dig
Eller vad känner jag egentligen
Kanske bara ett intresse
Som uppkommit pga att jag inte vet så mycket om dig
Så är det nog
Jag ser på dig igen
Du ser på mig
Det bubblar inom mig
Alla mina tvivel försvinner
Våra blickar möts snabbt
Innan din blick flyger över till någon annan
Jag tittat ner igen
Jag rodnar igen
Min insida är kaos igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar