Populära inlägg

lördag 3 december 2016

Dagens tio citat och ordspråk

För min del reser jag inte för att komma någonstans, utan för att resa. Jag reser för själva resans skull.
Robert Louis Stevenson

Jag har tre stolar i mitt hus: en för ensamhet, två för vänskap och tre för sällskap.
Henry David Thoreau

Kreativitet är smittsamt, för det vidare!
Albert Einstein

Fönstret i backspegeln ska inte vara större än framrutan.
Anonym

Man bör ta itu med en lätt sak som om den vore svår och med en svår sak som om den vore lätt.
Baltasar Gracián

Rynkor är smilgropar i älskarens ögon.
Kinesiskt ordspråk

Dans är själens gömda språk i kroppen.
Martha Graham

Det finns tusentals sjukdomar men bara en hälsa.
Ludwig Börne

Lär sig något gör man bara då och då, men glömmer gör man hea dagen.
Arthur Schopenhauer

Vad kan man förvänta sig av en dag som börjar med att man måste stiga upp?
Wendy R. Ellner

Det kära livet... Som innehåller allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar