Populära inlägg

söndag 23 juni 2024

40 saker innan 40 - punkt 2 KLAR

Punkt 2. Läsa alla böcker i "Guild Hunter"-serien av Nalini Singh.

Den här bokserien började jag att köpa in flera böcker av innan jag började läsa någon av dem – bara för att den handlade om änglar. Dessa stod sedan ett par år i min bokhylla innan jag faktiskt slog upp och började läsa. Och jag fastnade för dem direkt! Till och med bok nummer tretton i serien hade jag svårt att lägga ifrån mig den bok jag höll på att läsa; hade jag börjat läsa en bok läste jag varje ledig stund tills boken var klar. Den sista boken som har kommit ut är den sextonde och heter ”Archangel’s Lineage” och kom ut i år. Vad jag uppfattar av svar till fansen från författaren Nalini Singh kommer det komma några böcker till men hon ser ett slut på den här serien. Jag anser dock att jag har klarat utmaningen då jag har läst alla böcker som har släppts till och med i år.

Böckerna kretsar mest kring Ärkeängeln av New York, Raphael, och hans partner (consort) vampyrjägaren Elena. Runt om Ärkeängeln av New York finns hans lojala Sju, hans mest betrodda stridskamrater. Vi får följa dessa personers äventyr: både spännande när de kämpar mot ondska som försöker ändra/förstöra världen, och romantiska när de träffar sina respektive partners.

Tyvärr följer denna serie samma utveckling som många andra: när den blir för lång tappar den i spänningsnivå. Under de sista böckerna är det inte så mycket äventyr och spänning utan läsaren får mest följa kärleksrelationer och de inblandades tankar kring sina känslor. Om det kommer ut fler böcker i serien kommer jag absolut att läsa dem också, men jag kommer inte sluka dem som jag gjorde med de första.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar